söndag 27 september 2009

TÄVLING :D

hej det e dåligt med uppläggningen men jag har SÅ mycket att göra !!!
idag var jag och min häst Sushi (Trestena Miss Sushi) på tävling!!! först hoppa vi en L C alltså 70 cm i grunden och 80 cm i omhoppning !! men denna gång var det direkt omhoppning så om man rider felfritt i grunden så fortsäter man direkt på omhoppning den som rider felfritt med bäst tid vinner!!!! det är jätte kul!!
vi klarade grunden LÄTT och om hoppningen gick SUPER !! så vi kom 3a !! vi var cirka en sekund efter vinnaren vilket var Alexandra Nilsson på Kaluha vi känner dom hon är jätte bra och tävlar medelsvår A vilket betyder över en METER ! jag tränar för hennes mamma Kim Nilsson så hon var också där & hjälpte mig !!
sen var det LB det gick inte lika bar hon var seg & gick inte fram ! vi fick ett stopp alltså hon vägra en gång å sen rev vi en gång å så vägra hon igen så jag var nära att flyga av men jag tog tag i hindret och drog mig upp med det benet jag hade kvar runt sadeln!! för trillar man av blir man ute sluten alltså får jag sluta hoppa den banan !!!!!
nu ska jag gå puss å kram Matilda

1 kommentar: